5 najczęstszych błędów początkujących biegaczy

2021-04-29
 

Cieszy fakt, że coraz więcej osób dostrzega korzyści płynące z uprawiania joggingu. Moda na bieganie szturmem podbiła kraj, sprawiając, że mnóstwo ludzi podniosło tyłki z kanap i zaczęło się ruszać. Jednak biegać trzeba z głową, choć to podobno jedna z najbardziej naturalnych aktywności fizycznych. Jeśli jesteś początkującym biegaczem lub dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z tym sportem, sprawdź na co uważać, żeby zbyt szybko się nie zniechęcić.
  1. Mniej, znaczy więcej.

To porzekadło sprawdza się także w przypadku uprawiania sportu. Jeśli dopiero zaczynasz biegać, wychodzenie na trening 5 razy w tygodniu nie jest najlepszym pomysłem. Twój organizm musi przyzwyczaić się zarówno do nowego sportu, jak i do wysiłku któremu musi teraz podołać. Dlatego nie szarżuj także z długością trasy. Słuchaj swojego organizmu i na tej podstawie stwórz plan, który będziesz konsekwentnie realizować.
  1. Zbyt szybko

To jeden z najczęściej popełnianych błędów. Zbyt szybki bieg, zwłaszcza na początku, wcale nie sprawi, że nagle staniesz się zaawansowanym zawodnikiem. Biegaj w swoim tempie, nie oglądaj się na innych. Zbyt duża prędkość mocno obciąża organizm i wymaga dłuższego czasu regeneracji. Jeśli chcesz kontrolować swój organizm podczas biegu, warto zainwestować w pulsometr, za pomocą którego dokładnie określisz w jakim tempie powinieneś biegać.
  1. Bieganie po złym podłożu

Zła nawierzchnia nie tylko może Cię skutecznie zniechęcić, ale także spowodować przeciążenie stawów i kontuzję, która wykluczy Cię z treningów na dłużej. Najlepsze do biegania dla początkujących, są parkowe alejki lub leśne ścieżki, które jest naturalne i zdecydowanie zdrowsze dla stawów. Jeśli koniecznie musisz biegać po chodnikach czy innej twardej nawierzchni, wybierz porządne buty z dobrą amortyzacją.
  1. Nie zapomnij o wodzie

Chociaż tyle trąbi się o konieczności nawadniana organizmu podczas treningu, wciąż wielu biegaczy, zwłaszcza początkujących, ma  spory problem z piciem odpowiedniej ilości wody. Warto mieć wodę cały czas przy sobie, dlatego jeśli masz tendencję do zapominania, kup bidon i ustaw sobie przypomnienie. Dobry bidon będzie pewnie leżał w dłoni i nie będzie przeszkadzał podczas treningu, jeśli jednak takie rozwiązanie nie wchodzi w grę – warto zainwestować w specjalny pas do biegania, który zmieści także mnóstwo innych rzeczy.
  1. Brak dnia na odpoczynek

Dzień bez treningu jest absolutnie konieczny, jeśli chcesz poprawić wyniki i cały czas się rozwijać. To właśnie wtedy organizm regeneruje się i odbudowuje mikroskopijne uszkodzenia mięśni. Na początku dobrze jest biegać co drugi dzień, żeby dać organizmowi szansę na odpoczynek, a wraz z upływem czasu zwiększać częstotliwość i intensywność treningów.

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.44 / 5.00 2597 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-10-04
Obsługa spoko tylko dostawców maja kiepskich . Czad dostawy wydłużyli z 4 dni do 21dni
2020-10-04
Super
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel