2019-04-25

Akcesoria pływackie

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że pływanie należy do stosunkowo prostych dyscyplin sportowych – wszak w większości bazuje na naturalnych ruchach człowieka. Tymczasem, dobra technika pływacka to rzecz, którą trzeba wypracować regularnymi treningami. Jak zrobić to szybciej i jakich akcesoriów pływackich użyć, by uzyskać najlepsze efekty?

Deska do pływania

Większości osób piankowa deska do pływania kojarzy się przede wszystkim z nauką pływania dla początkujących lub małych dzieci. Istotnie, często jest wykorzystywana, jako narzędzie pozwalające utrzymać się na powierzchni wody, jednak jej przeznaczenie co do zasady jest zupełnie inne. Okazuje się bowiem, że podstawowym zadaniem deski do pływania jest wyizolowanie pracy nóg oraz ich wzmocnienie i poprawa techniki poruszania. Samo ćwiczenie z deską do pływania jest banalne, polega bowiem na płynięciu z wyprostowanymi, trzymającymi deskę rękoma i poruszanie nogami. Warto jednak przyjrzeć się poprawnej pozycji ciała, w szczególności utrzymywaniu głowy pod wodą w prostej linii z grzbietem.

Rurka do snoreklingu

To akcesorium, które z powodzeniem można wykorzystywać także podczas szlifowania techniki w trakcie zajęć na basenie. Dzięki temu, że nie musisz wynurzać się, by nabrać oddechu, możesz w pełni skupić się na poprawie techniki ruchów. Jest to szczególnie istotne dla osób, które mają problem ze zmianą pozycji i zbyt dużą rotacją, podczas nabierania powietrza. Dzięki rurce do nurkowania nic nie będzie cię rozpraszać, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na utrzymaniu odpowiedniej pozycji oraz wykonywaniu poprawnych ruchów ramionami.

Płetwy

Płetwy to skuteczne narzędzie służące przede wszystkim poprawie pracy nóg, jednak równie dobrze sprawdzą się także przy ćwiczeniu techniki pracy ramion. Dzięki płetwom znacznie większa się prędkość z jaką płyniesz, dzięki czemu ręce mogą z powodzeniem wykonywać nawet bardzo skomplikowane ruchy. Jednocześnie, dzięki oporowi jaki stawiają płetwy w wodzie, trzeba użyć większej siły podczas płynięcia, co skutkuje wzmocnieniem nóg i zwiększeniem tkanki mięśniowej oraz siły mięśni. Warto pamiętać o tym, by płetwy dobrać do stopnia zaawansowania, bowiem niedopasowane mogą zaburzać pracę nóg lub prowadzić do kontuzji.

Noski zatyczki do uszu

Nie ma nic gorszego niż woda wlewająca się w czasie pływania do nosa i uszu. Zalanie kanału słuchowego lub zatok jest nie tylko bardzo nieprzyjemne i sprawia spory dyskomfort, ale może także prowadzić do zapalenia zatok lub ucha. Zatyczki do uszu i nosa, zwane popularnie noskami lub zatyczki do uszu, mogą skutecznie zniwelować ten problem i uniemożliwić wodzie dostanie się do ucha lub nosa. Jednocześnie klipsy do nosa często polecane są osobom, które zaczynają przygodę z pływaniem z rurką do nurkowania i są szczególnie narażone na wlewanie się wody do nosa i podrażnienie zatok.

Taśma na nogi

To nie jest akcesorium stricte pływackie, jednak można je z powodzeniem wykorzystać do wzmocnienia ramion i poprawy pozycji w wodzie. Dzięki swoim właściwościom, taśma praktycznie uniemożliwia ruchy nóg, jednocześnie nie dając wyporności – wszystko to sprawia, że poruszanie się w wodzie jest znacznie utrudnione i wymaga wzmożonej pracy rąk. Dodatkowym atutem unieruchomionych nóg jest fakt, że aby utrzymać prawidłową pozycję do pracy zostają zmuszone także mięsnie głębokie, opowiadające za utrzymanie kręgosłupa i prawidłowej pozycji także poza wodą. Warto jednak pamiętać, że taśma to akcesorium skierowane przede wszystkim dla zaawansowanych pływaków, którzy mają już dobrze opanowaną technikę i którym zależy jedynie na jej doszlifowaniu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel