2018-01-09

Ćwiczenia, które przygotują cię do sezonu snowboardowego

Sezon na szusowanie na stoku w zasadzie już się zaczął, jednak prawda jest taka, że większość wyjazdów zacznie się dopiero w okolicy ferii zimowych. Oznacza to, że jeśli w ostatnim czasie trochę zaniedbaliście aktywność fizyczną, macie jeszcze chwilę, żeby to nadrobić i pojawić się na stoku w doskonałej formie!

Podczas zjazdów niezwykle ważne jest to, żeby ścięgna i stawy były odpowiednio elastyczne – dzięki temu są mniej podatne na urazy i zwichnięcia. Jeśli w okresie zimowym Twoją główną aktywnością było trenowanie palca na pilocie od telewizora, z pewnością zdążyłeś zauważyć, że Twoje ciało nieco zesztywniało a ruchy straciły zasięg. W takiej sytuacji doskonałą opcją będzie lekki stretching, który na nowo pozwoli uzyskać Ci gibkość, sprawność i elastyczność. Szczególnie ważne są stawy mocno eksploatowane podczas zjazdów, czyli skokowy i kolanowy. Zaopatrz się w odpowiednią do swojego wzrostu i siły taśmę, matę do ćwiczeń i do dzieła. Jeśli będziesz systematycznie się rozciągać, bez problemu zdążysz z formą do wyjazdu.

Cały dzień na stoku to naprawdę spory wysiłek dla organizmu. Żeby dać radę i nie odpaść w połowie dnia, warto zawczasu zabrać się za ćwiczenia, które wzmocnią Twoją wytrzymałość. Jeśli nie masz zbyt dużo czasu na spędzanie kilku godzin w klubie fitness, zadbaj o kondycję wykonując ćwiczenia aerobowe w zaciszu swojego domu. Równie dobry będzie bieganie, intensywny marsz czy nordic walking. Jedyne czego potrzebujesz to odpowiednie buty do biegania, ciepła termiczna kurtka i odzież termoaktywna. Jeśli zdecydujesz się na nordic walking, oczywistą kwestią będzie zakup kijków przeznaczonych do tego sportu. Szczegółowe informacje jak to zrobić i jak skutecznie chodzić, znajdziesz na naszym blogu. W zależności od pogody może Ci się także przydać dobra czapka lub bandama, która będzie chroniła głowę przed utratą ciepła i jednocześnie odprowadzała wilgoć na zewnątrz.

Balansowanie i zachowywanie równowagi to jedna z kluczowych kwestii podczas zjazdu – potwierdzi to każdy narciarz czy snowboardzista. Niestety stymulowanie równowagi jest często pomijaną kwestią, dlatego wielu z nich po dłuższej przerwie, musi poświęcić sporo czasu na przypomnienie sobie techniki i nie przewracanie się co kilka metrów. Takiej sytuacji można łatwo uniknąć rozpoczynając na kilka tygodni przed wyjazdem na narty czy snowboard odpowiednich ćwiczeń na równowagę. Należą do nich wszelkie przysiady od klasycznych po tych na jednej nodze i z wykorzystaniem rąk w różnych pozycjach. Jeśli nie jesteś entuzjastą przysiadów zainwestuj w step i wykonuj ćwiczenia na nim. Nawet niewielkie podwyższenie pozwoli Ci pobudzić błędnik i sprawi, że na stoku będzie już pracował bezbłędnie. Inną, równie skuteczną opcją jest wykorzystanie dużej dmuchanej piłki i tzw. fit ball. Cała idea tej dyscypliny opiera się o ćwiczenia równoważne, dlatego cokolwiek będziesz na nim robić, możesz być pewien, że przyniesie to odpowiedni skutek. Najlepiej jednak przestudiować Internet pod kątem polecanych ćwiczeń i treningów – dzięki temu za pomocą piłki nie tylko wyćwiczysz równowagę, ale poprawisz kondycję i sprawność mięśni.

Ostatnia sprawa to ćwiczenia siłowe, dzięki którym wzmocniona jest siła niezwykle potrzebna na stoku. Ostatecznie, żeby wnosić i znosić te wszystkie sprzęty, narty, buty i kombinezony, potrzebna jest krzepa – to nie ulega wątpliwości. Do ćwiczeń siłowych najlepiej sprawdzą się sztangi z obciążeniem lub kettlebell. Możesz również wykorzystać hantle lub po prostu obciążenie swojego ciała. Trening siłowy możesz wykonywać w zaciszu swojego domu jeśli posiadasz odpowiednie wyposażenie lub domową siłownię lub wybrać się do klubu i trenować pod okiem fachowca. Tak czy inaczej, nie warto zaniedbywać tej kwestii, bo jednak jest ona na stoku dość istotna.

Do sezonu narciarskiego i snowboardowego warto przygotowywać się cały rok, jednak zdajemy sobie sprawę, że czasem jest to po prostu niemożliwe. Przygotowanie na kilka tygodni przed wyjazdem też będzie skuteczne, jeśli podejdziesz do ćwiczeń z konsekwencją i zaangażowaniem.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel