2019-01-30

Elementy ćwiczeń bokserskich w codziennym treningu – co dają i czego do nich potrzebujesz?

Jeśli szukasz urozmaicenia swoich treningów, ciekawą alternatywą jest wplecenie do codziennego treningu elementów treningu obwodowego z wykorzystaniem elementów stosowanych przez pięściarzy. Tego typu trening ma na celu zwiększenie wydolności organizmu przy jednoczesnym zwiększeniu siły i szybkości. Dodanie elementów z wykorzystaniem skakanki, piłki lekarskiej czy worka bokserskiego dadzą doskonałe efekty w stosunkowo krótkim czasie. Najważniejszymi efektami, które odczujesz już po krótkim czasie treningów z wykorzystaniem powyższych przyrządów pozwoli nie tylko urozmaicić dotychczasową formę treningów i ogólnie poprawić kondycję organizmu, ale przede wszystkim pobudzi metabolizm do szybszego spalania tkanki tłuszczowej.

Doceń skakankę

Jednym z najbardziej charakterystycznych przyrządów kojarzących się z bokserami jest…skakanka. Ten niepozorny przyrząd, składający się z linki i dwóch uchwytów, potrafi jednak wycisnąć siódme poty nawet z największych twardzieli. Nie bez powodu jest stałym elementem treningu pięściarzy, którzy najczęściej wplatają go w trening obwodowy. Krótka sesja na skakance to świetny sposób na zwiększenie wydolności, koordynacji ruchowej oraz poprawy kondycji układu sercowo – naczyniowego. Trening na skakance z powodzeniem może posłużyć także jako forma interwałów, zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym przyrządem. Jak się do niego zabrać? Należy skakać przez minutę w równym, umiarkowanym tempie, a następnie zrobić przerwę, która pozwoli uspokoić pracę serca. Ten cykl należy powtórzyć kilkanaście razy i zwiększać czas skakania wraz z uodparnianiem się organizmu na wysiłek. Jeśli potrzebujecie zachęty, warto dodać, że już po kilku tygodniach regularnego skakania na skakance zobaczycie jak zmienia się wasze ciało, wzmacnia wydolność i samopoczucie.

Rzuty piłką lekarską

Kojarzona głównie ze średnio ciekawymi zajęciami z wuefu, piłka lekarska jest doskonałym sprzętem umożliwiającym realizowanie treningu obwodowego. Głównym atutem rzutów z wykorzystaniem piłki lekarskiej jest fakt, że pozwala to doskonalić jedną z trudniejszych do wytrenowania cech, czyli siłę. Ćwiczenia pięściarskie z wykorzystaniem piłki lekarskiej są proste i nie wymagają większych przygotowań, warto jednak zadbać o odpowiednią przestrzeń wokół siebie. Trening z wykorzystaniem piłki polega m.in. na Podnieśnie piłki z podłoża nad głowę (przy zachowaniu odpowiedniej techniki), a następnie przy użyciu maksymalnej siły rzucenie nią z powrotem o ziemię. Taki cykl należy powtarzać kilkakrotnie w możliwie najkrótszym czasie. Ćwiczenia z piłką lekarską wykorzystywane w treningu obwodowym, zmuszają ciało do jednoczesnego wykorzystania jak największej ilości mięśni, tak by maksymalnie wykorzystać potencjał organizmu. Realnie, mają one przełożenie na dwie zasadnicze kwestie: produkcję hormonów anabolicznych oraz znaczne przyspieszenie tempa spalania tkanki tłuszczowej.

Worek bokserski

Nie ma chyba faceta, który nie marzy o tym, żeby nie mieć w domu worka bokserskiego, na którym mógłby się wyżyć po ciężkim dniu, wyobrażając sobie, że tłucze w twarz znienawidzonego szefa. Inwestycja w worek bokserski, ma jeszcze tę niezaprzeczalną zaletę, że jeśli uderzenia będą wykonywane w formie interwałów lub jako jedna ze stacji treningu obwodowego, mogą stanowić doskonały sposób na wzmocnienie siły i wydolności organizmu. Wy poprawnego wykonywania ćwiczeń na worku bokserskim niezbędna będzie opanowane podstawowej pozycji bokserskiej, która w dużym uproszczeniu sprowadza się do wyprowadzenia nogi (prawej u osób praworęcznych, lewej u leworęcznych) w tył i skręcenia bioder analogicznie w prawo lub lewo. Już kilka prawidłowo wyprowadzonych ciosów potrafi porządnie zmęczyć, jednak regularne treningi z workiem bokserskim znacząco wpłyną na twoją szybkość, wytrzymałość i samopoczucie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel