Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

2021-04-27
 

Sezon plażowy za pasem, a sylwetka którą widzisz daleka jest od ideału? Nie obiecamy Ci, że zdążysz wyrobić formę do początku wakacji, ale pokażemy jak i ile ćwiczyć podczas odchudzania, żeby maksymalnie szybko zobaczyć efekty. Należy przy tym pamiętać, że za skuteczną utratę zbędnej tkanki tłuszczowej w 70% odpowiada dieta, a jedynie w 30% aktywność fizyczna. Jeśli zatem narzucisz sobie codzienny trening a wieczorem będziesz podjadał czekoladę i chipsy na kanapie, jest bardziej niż pewne, że Twoje wysiłki pójdą na marne.A zatem jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Warto wiedzieć, że treningi dzieli się przede wszystkim ze względu na intenswność – podstawowa klasyfikacja zakłada podział na treningi aerobowe – w tym cardio, aerobig, fitness, gimnastyka, mieszane – przede wszysktkim interwały oraz anaaerobowe czyli trening siłowy. Pierwszy z nich charakteryzuje się tym, że można go wykonać praktycznie wszędzie, są umiarkowanie intensywne i doskonałe dla początkujących. Nie wymagają dużej wydolności ale też nie powodują zakwasów. Interwały, czyli treningi mieszane zajmują niewiele czasu ale są dość intensywne. Doskonale podkręcają metabolizm a całość polega na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń aerobowych i anaerobowych. Trening siłowy przede wszystmim wzmacnia organizm, siłę i modeluje sylwetkę.

W zależności od rodzaju wybranej aktywności, zależy także częstotliwość ćwiczeń. W przypadku treningów cardio, które nie są zbyt obciążające można bezpiecznie robić je codziennie. Interwały ze względu na spory wysiłek warto rozłożyć tak, by treningi odbywały sięco drugi dzień, z kolei decydujac się na trening siłowy dobrze jest rozłożyć go tak, by konkretna partię mięśniową ćwiczyć konretnego dnia tygodnia.

Do tej pory panowało powszechne przekonanie, że organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową dopiero po 45 minutach od rozpoczęcia ćwiczen. Tymczasem okazuje się, że spalanie zaczyna praktycznie od razu, choć zwiększa się wraz z długością trwania ćwiczeń. Warto także zwrócić uwagę na wartości tętna podczas wykonywania ćwiczeń – powinny oscylować w okolicy 120 uderzeń serca na minutę. Utrzymując taki puls przez 30 minut ćwiczeń minimum 3 razy w tygodniu sukces jest w zasięgu ręki.

Potrzebny sprzęt do ćwiczeń znajdziesz w naszym sklepie.

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.44 / 5.00 2597 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-10-04
Proces zakupu niepokojący. Adres URL domenasportowa.pl przekierowująca do sklepu perfectSport, SMSy o statusie przychodzą z IdoSell.com. Po tym wszystkim byłem mile zaskoczony, że towar przyszedł w obiecywanym terminie. Podsumowując - mimo nienajepszego pierwszego wrażenia, wyszystko poszło świetnie! &
2020-10-04
Na towar czekałem dość długo, i to największy minus...pozatym nie mam zastrzeżeń.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel