2018-02-12

Kamizelka obciążeniowa – po co i dla kogo?

Kamizelka treningowa z dodatkowym obciążeniem jest jednym z tych akcesoriów treningowych, które choć wciąż są dość mało popularne, powoli zdobywają coraz większe grono zwolenników. Tymczasem, ten nietypowy sprzęt pozwoli Ci w krótkim czasie poprawić kondycję, polepszyć wydajność i osiągnąć wyniki treningowe na najwyższym poziomie. Niezaprzeczalnym efektem stosowania kamizelki obciążeniowej podczas treningów jest także zwiększenie dynamiki i siły, które w niektórych dyscyplinach sportowych są kluczowe dla stałego rozwoju. Z dobrodziejstw kamizelki obciążeniowej korzystają zarówno amatorzy, jak i zawodowcy, którym zależy na stałym progresie treningowym oraz urozmaiceniu ćwiczeń.

Głównym założeniem pracy z kamizelką obciążeniową jest zwiększenie oporu i obciążenia mięśni podczas wykonywania treningu. Mięśnie muszą przystosować się do zwiększonego oporu, skutkiem czego w krótkim czasie stają się silniejsze i bardziej wytrzymałe.

Dla kogo jest kamizelka obciążeniowa?

Niezależnie od tego czy trenujesz bieganie, sporty walki, wspinaczkę czy jakąkolwiek grę zespołową, możesz z powodzeniem używać podczas treningów kamizelki obciążeniowej. Co więcej, to akcesorium sprawdzi się świetnie także podczas zwykłego spaceru, pozwalając na spalenie o wiele więcej kalorii niż bez niego i znaczne podkręcenie metabolizmu. Dlatego też, poza ogólnym wzmocnieniem siły, wytrzymałości i kondycji, kamizelka obciążeniowa polecana jest także osobom, które chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Stosowanie kamizelki obciążeniowej, wbrew niektórym opiniom, jest całkowicie bezpieczne i nie przyczynia się do osłabienia stawów, mięśni czy kręgosłupa. Prawda jest taka, że ich stosowanie nie wpływa negatywnie na zdrowie, jednak jak z każdym akcesorium, należy obchodzić się z nimi umiejętnie. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego obciążenia nie tylko do rodzaju wykonywanych ćwiczeń, ale także od ogólnej kondycji organizmu. Częstym błędem popełnianym przez osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z kamizelką obciążeniową, jest stosowanie zbyt dużego obciążenia, co może łatwo skończyć się kontuzją i przetrenowaniem. Przykładowo, decydując się a jogging z obciążeniem, przy założeniu, że jesteśmy początkujący, powinniśmy używać obciążenia w przedziale od 1 do 6 kg. Wartość ta zmienia się wraz ze stopniem zaawansowania i może sięgnąć nawet 12 kg. Te reguły nie są sztywne, gdyż wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji, jednak warto wziąć je pod uwagę, przynajmniej na początku przygody z kamizelką obciążeniową.

Na co zwrócić uwagę przy kupnie kamizelki obciążeniowej?

Jest kilka kwestii, którym należy się przyjrzeć, żeby zakup kamizelki był satysfakcjonujący i opłacalny. Zwróć uwagę na rozmieszczenie ciężarków – powinny być umiejscowione w miarę symetrycznie i równomiernie, tak, żeby nie przesuwać Twojego naturalnego środka ciężkości. Nieprawidłowe rozmieszczenie obciążenia przeciąży mięsnie i uniemożliwi prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń. Kolejna kwestia to możliwość dokładania lub odejmowania ciężarów, dzięki której nie tylko będziesz mógł dopasowywać swoją kamizelkę obciążeniową do różnych aktywności, ale przede wszystkim posłuży Ci ona dłużej. Zwróć uwagę także na sposób zapięć i stabilizację – zapięcia muszą gwarantować doskonałe dopasowanie kamizelki obciążeniowej do ciała i uniemożliwiać jej przesunięcia podczas treningu. Ponad to kamizelka nie może krępować ruchów, a materiał z jakiego została wykonana, powinien być przyjazny dla skóry i odporny na pot.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel