2017-09-21

Ławka do ćwiczeń do domowej siłowni – jaką wybrać ?

Domowa siłownia to doskonały sposób na zachowanie jak najlepszej formy i to bez wychodzenia z domu. Ławka do ćwiczeń stanowi jeden z najważniejszych elementów wyposażenia takiego miejsca. Jak wybrać taki sprzęt, z którego będzie się zadowolonym przez długi czas? 

Rodzaje ławek treningowych

Istnieje bardzo wiele rodzajów ławek treningowych, jednak można wprowadzić kilka rozróżnień. Ławka o skośnym, profilowanym oparciu doskonale sprawdza się podczas ćwiczeń brzuszków. Konstrukcje o prostym oparciu przeznaczone są przede wszystkim do wyciskania w podstawowej pozycji. Oprócz tego spotyka się ławki regulowane, które pozwalają na zróżnicowanie ułożenia ciała podczas treningu, a przez to większe urozmaicenie ćwiczeń. 

Po czym poznać dobrą ławkę?

Wybierając ławkę treningową należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Bardzo ważnym elementem jest tapicerka – powinna być wykonana z elastycznej pianki, zabezpieczonej przed odkształcaniem pod wpływem ciężaru. Regulacja oparcia oraz siedziska powinna odbywać się w sposób wygodny, a jednocześnie bezpieczny – tak, aby podczas ćwiczeń z dużymi obciążeniami miało się poczucie pełnej stabilności. Ławka powinna być wytrzymała – ma na to wpływ jakość zastosowanej stali. Warto zwrócić uwagę, że im mniejsza ilość spawów, tym większa trwałość sprzętu do ćwiczeń. Jeżeli komuś zależy na wysokiej jakości, szczególnie warto przyjrzeć się propozycjom od HMS, Kettler czy York Fitness. 

Wielofunkcyjna ławka do ćwiczeń

Świetnym rozwiązaniem jest wielofunkcyjna ławka do ćwiczeń ze zintegrowanymi stojakami, pozwalająca na wygodny trening ze sztangą. Warto wybrać taki sprzęt, który można rozszerzyć także o dodatkowe akcesoria. Ławka poszerzona np. o wyciąg górny lub dolny, modlitewnik czy też blokady do ud pozwala na o wiele bardziej zróżnicowane ćwiczenia. Dzięki takiemu urządzeniu można przeprowadzić pełnoprawny trening szerokich partii mięśniowych.  

Trzeba również pamiętać o tym, że sama ławka do ćwiczeń to nie wszystko. Warto wyposażyć się także w urządzenia do treningu cardio. Rowerek treningowy lub orbitrek będzie doskonałym sprzętem do przeprowadzania rozgrzewki przed treningiem siłowym. Jednocześnie warto zwrócić uwagę, że z tego typu urządzeń chętnie korzystać będą wszyscy członkowie rodziny, a nie tylko amatorzy intensywnego wyciskania.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel