2020-02-28

Liny treningowe battle rope

Battle rope, Power rope – chociaż na pierwszy rzut oka te niewiele mówią, obie używane są do określania zyskujących coraz większą popularność lin treningowych. I choć jeszcze kilka lat temu praktycznie nikt o nich nie słyszał, to wraz ze wzrostem popularności crossfitu, stanowisko z linami stało się niemal obowiązkowym punktem w każdym klubie fitness. I choć same liny wyglądają stosunkowo niepozornie, a ćwiczenia wykonywane przy ich użyciu – osobliwie, to prawda jest taka, że potrafią dać wycisk nawet największemu twardzielowi. Dlatego, jeśli szukasz skutecznego sposobu na urozmaicenie treningu siłowo-wytrzymałościowego lub masz ochotę zobaczyć o co w tym w ogóle chodzi – ten tekst jest właśnie dla Ciebie.

Kilka słów o linie treningowej

Choć liny battle rope nieodłącznie kojarzą się z crossfitem, to w rzeczywistości wywodzą się one ze sportów walki – dzięki temu, że liny skutecznie angażują do wysiłku całe ciało, wzmacniają wszystkie jego partie mięśniowe oraz znacznie poprawiają wydolność organizmu. Same liny wykonane są materiału poliuretanowego, zakończonego specjalną taśmą ułatwiającą pewny chwyt, a ich długość waha się od 9 do 12 metrów. Najczęściej spotykane liny treningowe mają zwykle średnicę wynoszącą od 40 do 50 mm a ich waga w zależności od rodzaju wynosi od 9 do 18 kilogramów. I to właśnie ona decyduje o wysiłku, jaki trzeba będzie włożyć we wprawienie lin w ruch oraz efektywności treningu. Jednocześnie warto pamiętać, że ciężar battle rope dopasowuje się do stopnia wytrenowania ćwiczącego i pożądanej intensywności ćwiczeń.

Trening z battle rope – co możesz zyskać?

Wspomnieliśmy już, że w czasie treningu z wykorzystaniem lin do pracy zostaje zaangażowane całe ciało i wszystkie partie mięśniowe. Jednocześnie ze względu na specyfikę wykonywanych ćwiczeń najbardziej intensywnie pracują: obręcz barkowa, mięsnie pleców, ręce oraz klatka piersiowa wraz z mięśniami brzucha. O ile praca barków, pleców i rąk jest oczywista i wynika bezpośrednio z wykonywanego ruchu, o tyle warto wiedzieć, że bez odpowiedniej pozycji i szczególnego napięcia mięśni brzucha, podniesienie lin i efektywne ćwiczenie byłoby niewykonalne. Równie ważna jest pozycja, jaką przyjmuje się przed rozpoczęciem ćwiczeń – należy rozstawić stopy na szerokość bioder, ugiąć kolana (lekko!) oraz napiąć mięśnie ud i pośladków oraz utrzymać to napięcie przez całą sekwencję ćwiczeń. Wszystko to sprawia, że pod względem wszechstronności i angażowania poszczególnych grup mięśniowych, battle ropes nie mają sobie równych.


Do podstawowych zalet ćwiczeń z linami treningowymi niewątpliwie należy fakt, że doskonale zwiększają one wytrzymałość i siłę. Dzięki wzmożonemu wysiłkowi i stałemu zmuszaniu organizmu do wytężonej pracy, zwiększa się także wydolność organizmu a co za tym idzie – wzmacnia układ oddechowy i układ krążenia. Nie bez znaczenia jest także ilość spalonych podczas treningu z battle rope kalorii – podczas półgodzinnej sesji możesz spalić nawet 700 kcal! Jednocześnie długofalowymi skutkami ćwiczeń z wykorzystaniem lin treningowych jest poprawa koordynacji ruchowej, świadomości ciała oraz polepszenie zmysłu równowagi, bowiem balansowanie linami, pilnowanie odpowiedniej postawy oraz trzymanie tempa doskonale wpływa na mięśnie głębokie.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel