2018-11-05

Nieprawdopodobne efekty skakania na skakance, które możesz osiągnąć we własnym domu

Skakanka to jeden z tych sprzętów, który traktowany jest jako nieodłączny atrybut wielu godzin spędzanych na podwórku pod blokiem, zwłaszcza w czasach, kiedy komputery w domu, były rarytasem. U większości ludzi kontakt ze skakanką kończy się po przekroczeniu słusznego wieku 10 lat, a sam przedmiot staje się tylko reliktem z beztroskich czasów dzieciństwa albo migawką z filmów o bokserach.

Tymczasem skakanka to przede wszystkim najbardziej kompaktowy sprzęt sportowy, jaki można sobie tylko wyobrazić. Bez problemu zmieści się w kieszeni bluzy czy spodni, a z jej pomocą będzi.esz mógł wykonać kompletny trening, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Złożona wyłącznie ze sznurka i dwóch uchwytów, stanowi doskonałe narzędzie treningowe, którym zrobisz komplety trening, w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Niewiarygodne? Oto kilka faktów na temat niepozornej skakanki, o których większość ludzi nie ma pojęcia.

Trening ze skakanką – na co możesz osiągnąć?

Niepozorna skakanka to sprzęt, który może w kilka minut wycisnąć z Ciebie siódme poty. Nie bez powodu bokserzy czy crossfitowcy używają jej do poprawy koordynacji ruchowej i kondycji. Już 10 minutowy trening sprawi, że znacznie poprawisz wygląd swoje ciała i zwiększysz wydolność. Skakanie na skakance jest doskonałym treningiem kardio, dzięki któremu nie tylko spalisz kalorie ale także wymodelujesz ciało. Podczas krótkich podskoków pracują wszystkie mięśnie, zarówno dolnych, jak i górnych partii ciała. Trening ze skakanką wzmacnia też mięsnie brzucha – muszą ustabilizować tułów i pomóc w utrzymaniu równowagi. Co więcej, mimo, że ruch w tym typie treningu powinien wychodzić z nadgarstków, odpowiedni wycisk dostają również ramiona, których kiepska jędrność spędza sen z powiek zarówno kobietom jak i mężczyznom. Jeśli nie jesteś fanem biegania, skakanka jest sprzętem właśnie dla Ciebie – 5 minut treningu jest równoznaczne z przebiegnięciem 800 metrów. Dobra wiadomość dla wszystkich niecierpliwych – efekty działania treningów ze skakanką można zobaczyć już po dwóch tygodniach regularnego skakania! O taki wynik trudno w jakiejkolwiek innej dyscyplinie. Konkretne liczby przedstawiają się następująco: podczas półgodzinnej sesji na skakance, możesz spalić nawet 400 kcal! Robi wrażenie, nieprawdaż? Ponad to skakanie na skakance przekłada się na konkretne i wymierne korzyści ze strony funkcjonowania organizmu, ogólnej koordynacji ruchów, kondycji czy gibkości. Ważne jest także to, że podczas wykonywania skoków na skakance, rodzaj ćwiczeń, tempo i wysokość skoków, dobierana jest indywidualnie, na podstawie sygnałów płynących z organizmu.

Trening ze skakanką – jaki sprzęt wybrać?

Kluczem do efektywnego treningu jest jednak odpowiednia skakanka. Zasadniczą rolę odgrywa jej długość, dostosowana indywidualnie do wzrostu. Sprawdzić to można w banalny sposób – jeśli staniesz na środku skakanki, jej końce nie powinny sięgać wyżej niż do pach. Początkowo może być Ci trudno osiągnąć nawet 10 minut, bo skakanie na skakance naprawdę potrafi zmęczyć. Nie przejmuj się też, jeśli uda Ci się wykonać jedynie kilka „czystych” skoków. Wszak od ostatniego razu, kiedy miałeś skakankę w ręce minęło ile lat? 15? 20? Zaczynaj od wolnego tempa i 2-3 minut oraz stopniowo z każdym dniem zwiększaj intensywność. Szybko zobaczysz, jak zwiększa się Twoja wydolność i z dnia na dzień możesz skakać dłużej, szybciej i lepiej. Dodatkowo, te korzyści mogą w wymierny sposób przełożyć się na Twoje osiągnięcia w innych dyscyplinach, pozornie zupełnie niezwiązanych ze skakaniem czy skakanką. Okazuje się jednak, że wszystkie dyscypliny, w których ważna jest szybkość, skoczność, doskonałą koordynacja i równowaga, wykorzystują te same ośrodki w mózgu oraz te same grupy mięśni.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel