Obciążniki na nadgarstki i kostki, czyli jak małym kosztem zwiększyć efektywność treningu

2021-04-29
 

Nie jest tajemnicą, że ludzkie ciało dość szybko przystosowuje się do wysiłku fizycznego, co skutkuje tym, że wykonywane dotychczas ćwiczenia, przestają przynosić pożądane efekty. Z tego względu zaleca się stałe zwiększanie intensywności treningów lub obciążenia, żeby zmusić organizm do większej pracy. Jest to istotne zwłaszcza podczas treningów wykonywanych w domu, gdzie ograniczone możliwości ruchu i dostępu do przyrządów wymagają specjalnych rozwiązań. Jednym z nich jest stosowanie podczas ćwiczeń obciążników treningowych, które nie tylko zmuszą organizm do bardziej wytężonej pracy, ale także zapobiegają stagnacji treningowej i znużeniu ćwiczeniami.

Warto jednak wspomnieć, że obciążniki treningowe to przyrząd, który z powodzeniem może być wykorzystywany także podczas zajęć fitness w klubie lub podczas treningu na siłowni. Tego typu akcesorium zwykle składa się z opaski stworzonej z wytrzymałego, neoprenowego materiału i specjalnego obciążenia. To właśnie wkład opaski i jego ilość odpowiadają za ciężar, który zwykle waha się od kilkuset gramów do kilku kilogramów. Dopasowuje się go do stopnia zaawansowania i wytrenowania osoby, która będzie z nich korzystała. Dostępne na rynku obciążniki treningowe przeznaczone są do tego, by zakładać je na kostki lub nadgarstki i tym samym zwiększyć wagę rąk i nóg, co w prosty sposób przekłada się na większy wysiłek fizyczny podczas wykonywanych ćwiczeń. Obciążniki treningowe pozwalają nie tylko zwiększyć siłę, ale także wytrzymałość mięśni i ilość spalanych kalorii.

Co ważne, dzięki swoim niewielkim rozmiarom i ergonomicznemu kształtowi, obciążniki treningowe nie powodują dyskomfortu podczas wykonywania ćwiczeń, za to doskonale sprawdzają się jako przyrząd zwiększający postępy w dotychczas wykonywanych ćwiczeniach. Są świetnym rozwiązaniem w przypadku ćwiczeń na poprawę wyglądu nóg, ramion czy pośladków, zwłaszcza dla kobiet, które niechętnie podchodzą do ćwiczeń siłowych w obawie o zbyt duży przyrost masy mięśniowej. Dodatkowym atutem jest fakt, że stosowanie obciążników przyczynia się do zwiększenia tempa przemiany materii oraz większej wydolności organizmu. Kolejna kwestia to niskie ryzyko kontuzji oraz wynikająca z regularnego zwiększonego wysiłku fizycznego poprawa gęstości kości. Przede wszystkim to jednak sposób na to, by sukcesywnie modyfikować i intensyfikować swój trening, uzyskując tym samym lepsze efekty w modelowaniu sylwetki i unikając znudzenia treningiem.

obciążniki treningowe  
Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.44 / 5.00 2597 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-10-03
Wszystko ok
2020-10-04
Wszystko w najlepszym porządku, dostawa może nie ekspresowa ale zgodna z informacją w trakcie kupna i zaakceptowana :)
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel