Powrót do formy po długiej przerwie

2021-03-29
Powrót do formy po długiej przerwie

Długo siedzisz w domu na kanapie? A może miałeś wypadek, który wykluczył cię z aktywności fizycznej? Myślisz, że trudno ci będzie powrócić do formy? Niekoniecznie. Zastosuj zasadę małych kroków i na własnej skórze przekonaj się, jak łatwo możesz wrócić do gry. Zacząć możesz w każdej chwili – wszystko zależy bowiem od samozaparcia i systematyczności.

Jeśli nie na świeżym powietrzu?

Koronawirus sprawił, że część z nas porzuciła sport na świeżym powietrzu na rzecz się do aktywności fizycznej w domu. Aktywności, która, jeśli będzie odpowiednio dobrze zorganizowana, pozwoli utrzymać formę, ale również powrócić do ćwiczeń wszystkim tym, którzy z jakiegoś powodu przestali ćwiczyć. A zacząć warto od prostych ćwiczeń fitness, do których wystarczą nam maty i taśmy oraz hantle. Zanim zaczniemy poważne treningi wydolnościowe, warto zacząć od rozciągania się i ćwiczeń typu pilates. Do tego wystarczy przecież mata i hantle o niskiej wadze (0,5 do 2 kg). Okres spokojnych ćwiczeń rozciągających w miarę upływu czasu połączonych ze spacerami, a później bieganiem czy aktywnością na rowerze może trwać od trzech do sześciu tygodni.

Nie spiesz się!

Powrót do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie wymaga cierpliwości. Organizm do wszystkiego jest w stanie się przyzwyczaić, ale potrzebuje czasu i obserwacji. W walce o powrót do kondycji przyda się motywacja lub wsparcie trenera. Ćwiczenia, czy to gimnastyczne, czy wydolnościowe na początku powinny się odbywać nie częściej niż 3 razy w tygodniu. Dopiero po tym można przejść do aktywności 4 i 5 razy w tygodniu. W domu można na spokojnie przygotować do biegania mięśnie nóg używając stepu.

Różnorodność ma znaczenie

Poza ćwiczeniami w domu, jeśli tylko mamy możliwość warto rozpocząć treningi biegowe. Do tego wystarczą nam odpowiednie buty do biegania  i trochę chęci. Jeśli bieganie zupełnie ci nie leży postaw na spacery albo jeśli nie biegamy, postaw na spacery  – kijki do nordic walking. Dodatkowo warto wzbogacić swój trening o elementy jak łyżworolki czy hulajnogę. Takie małe kroczki, sprawiają, że nasza aktywność na świeżym powietrzu, zyskuje nowy wymiar i zwiększa naszą odporność oraz wydolność.

Odpowiedź na pytanie czy warto walczyć o kondycję jest prosta. Jednak nasza indywidualna odpowiedź i dobór odpowiednich środków są niezwykle znaczące dla skuteczności powrotu do formy.

Powodzenia!

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.44 / 5.00 2597 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-10-04
Ok
2020-10-04
Super
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel