2019-09-20

Przeciwdeszczowe ubrania dla biegaczy

Podobno nie ma złej pogody, a jedynie nieodpowiednie ubranie. Jednak bieganie podczas ulewy to średnia przyjemność, dlatego nic dziwnego, że w tym czasie wielu biegaczy rezygnuje z treningu w oczekiwaniu na lepszą pogodę. Jednak lepiej nie będzie – jesień rządzi się swoimi prawami, a prawda jest taka, że odpowiednie ubranie pozwoli Ci na komfortowe przeprowadzenie treningu. Dlatego, jeśli nie chcesz, by kapryśna pogoda pomieszała Ci szyki, przechytrz ją i po prostu dobrze przygotuj się na różne warianty pogodowe. Podpowiemy jak skompletować jesienny niezbędnik biegacza, by niekorzystna aura za oknem nie wpływała na komfort Twojego treningu.

Dobór odpowiedniej odzieży przeciwdeszczowej zależy w głównej mierze od temperatury panującej za oknem. Nie jest tajemnicą, że temperatura powietrza spada o kilka stopni podczas deszczu, ale inaczej będziesz odczuwał spadek gdy za oknem jest 20 stopni, a inaczej gdy jest 10. Dlatego to właśnie temperatura powinna być głównym wyznacznikiem tego ile i jakie warstwy ubrań na siebie założysz. Ulewnym deszczom często towarzyszą także silne porywy wiatru i to właśnie one w połączeniu z przemoczoną odzieżą stanowią podstawowy problem biegaczy.

W przypadku niskiej temperatury i przeszywającego wiatru najlepiej sprawdzi się kilka warstw ubrań, czyli tzw. cebulka. Każda z nich spełni inną funkcję i przede wszystkim zapewni komfort podczas treningu i uchroni Cię przed przeziębieniem. Zewnętrzną warstwę ochronną powinna stanowić wiatroodporna i nieprzemakalna kurtka funkcyjna np. softshell. Warto, by była lekka i dopasowana do ciała, ale jednocześnie nie krępowała ruchów. Istotną kwestią jest także jej kolor – w czasie deszczu, nie tylko jesiennego, znacznie spada widoczność, dlatego kolorowa kurtka pozwoli na szybkie dostrzeżenie Cię także przez innych uczestników ruchu. W zależności od temperatury panującej na zewnątrz możesz zdecydować się na założenie pośredniej warstwy odzieży termoaktywnej, która pozwoli Ci zachować optymalny komfort termiczny, nie dopuszczając jednocześnie do przegrzania. Jeśli temperatura wynosi powyżej 10 stopni Celsjujsza spokojnie możesz z niej zrezygnować, poniżej tej wartości dodatkowa warstwa staje się już koniecznością. Pierwszą warstwę odzieży treningowej, czyli tę znajdującą się najbliżej ciała powinna stanowić bielizna termo aktywna, która skutecznie odprowadzi pot z powierzchni skóry i pomoże utrzymać ciepłotę ciała. Nie warto przesadzać z ilością odzieży termoaktywnej i funkcyjnej jeśli temperatura tego nie wymaga – powinno być Ci przede wszystkim wygodnie i komfortowo.

Tym, co zdecydowanie niezbędne podczas treningu w deszczu jest czapka z daszkiem, która ochroni twarz przed deszczem i dzięki której nie będziesz musiał co chwilę ocierać mokrej twarzy. Istotną kwestią tego typu treningu jest także odpowiednie obuwie – nie musi być nieprzemakalne, ale powinno charakteryzować się dobrą przyczepnością do podłoża. W czasie deszczu wiele nawierzchni staje się śliskich i niebezpiecznych, a w takich warunkach o kontuzję nie trudno. Zwróć także uwagę na skarpetki treningowe– powinny być cienkie, dzięki czemu mniej nasiąkną wodą.

 

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel