2018-09-10

Rower powietrzny – co to takiego?

Ogromna popularność siłowni w ostatnich czasach i coraz większa świadomość społeczeństwa, co do konieczności regularnej aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, skutkuje tym, że świat fitness sukcesywnie ewoluuje i rozwija się. Coraz wyższe wymagania względem sprzętu dostępnego w siłowniach i przeznaczonych do trenowania w domu, sprawiły, że dostępne maszyny przestały być jedynie rowerkami czy jedynie orbitrekami. Tak właśnie powstał rower powietrzny, który łączy w sobie wszystko, czego potrzebujesz by przeprowadzić skuteczny, efektywny i dostosowany do swoich potrzeb trening – w domu lub na siłowni.

Rower powietrzny, którego angielska nazwa to air bike, stanowi hybrydę standardowego rowerka stacjonarnego, ergometru wioślarskiego i orbitreka. Dzięki temu, pozycja ćwiczącego podczas jazdy, wymusza synchroniczną pracę nóg i rąk. Konstrukcja roweru powietrznego generuje dodatkowy opór powietrza, dzięki wykorzystaniu umiejscowionych z przodu koła oporowego i stalowego wiatraka. Co ważne, opór wzrasta wprost proporcjonalnie do pracy włożonej w pedałowanie, dzięki co pozwala na indywidualne i płynne przechodzenie do różnych poziomów intensywności treningu. Rower powietrzny daje możliwości zarówno stosunkowo spokojnej jazdy, jak i porządnego treningu, a wszystko to przy jednoczesnej pracy górnych i dolnych partii mięśniowych. Większość rowerów powietrznych wyposażona jest także w wyświetlacz LCD, dzięki którym ćwiczący ma stały wgląd do parametrów treningowych, takich jak czas jazdy, pokonana odległość czy ilość spalonych kalorii. Ćwiczenie na urządzeniu jest proste i intuicyjne – wystarczy pedałować i poruszać rękoma ułożonymi na specjalnych uchwytach, w które wyposażony jest rower, by wprawić w ruch każdy mięsień w ciele.

Ze względu na swoją budowę i angażowanie do pracy całego ciała, jazda na rowerze powietrznym doskonale nadaje efektywnego treningu metabolicznego i korzystnie wpływa na szybkość spalania tkanki tłuszczowej. Świetnie nadaje się jako element treningu interwałowego, ze względu na dużą intensywność przeprowadzanych ćwiczeń i jednoczesną pracę rąk, nóg oraz tułowia. Dodatkowo regularne treningi na rowerze powietrznym doskonale wpływają na poprawę funkcjonowania układu hormonalnego, dzięki temu, że organizm podczas treningu pracuje na bardzo wysokich obrotach, a tętno zbliżone jest do wartości maksymalnej. Pobudza to organizm do produkcji testosteronu i hormonu wzrostu, które mają istotny wpływ na niską ilość tkanki tłuszczowej i budowanie tkanki mięśniowej. Warto jednak wiedzieć, że trening na rowerze powietrznym, zwłaszcza jeśli będzie elementem treningu interwałowego, to naprawdę wymagające ćwiczenia, które powinny wykonywać osoby o dużym stopniu wytrenowania i dobrej kondycji. Początkujący mogą z powodzeniem korzystać z roweru powietrznego, jednak specjaliści zalecają wysiłek, który będzie generował tętno na poziomie od 50-70% tętna maksymalnego. Pozwoli to na stałe i sukcesywne zwiększanie swojego wytrenowania i poziomu trudności i jednocześnie zapobiegnie kontuzjom i urazom.

Podstawową zaletą hybrydowego roweru powietrznego jest fakt, że jego konstrukcja pozwala na przeprowadzenie intensywnego treningu i wzmocnienie wszystkich partii ciała, jednak bez nadmiernego przeciążania ścięgien i stawów. Sprawia to, że to maszyna, która sprawdzi się doskonale zarówno dla osób zmagających się z kontuzją, czy takich, które nie miały do tej pory do czynienia ze sportem, jak i dla wytrenowanych i zaawansowanych sportowców. Możliwość dostosowania rodzaju treningów do indywidualnych potrzeb, sprawia, że rower powietrzny jest sprzętem uniwersalnym. Co więcej, ze względu na niewielkie rozmiary sprawdzi się doskonale, jako element wyposażenia domowej siłowni, z której mogą korzystać wszyscy domownicy.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel