2019-07-19

Sylwetka typu skinny fat

Chociaż samo pojęcie wydaje się być oksymoronem, czyli zestawieniem przeciwstawnych wyrażeń, osób borykających się z tym typem sylwetki jest naprawdę dużo, zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Te osoby w ubraniu wyglądają bardzo dobrze – zdają się być szczupłe i wysportowane – jednak w rzeczywistości ich ciało jest mało jędrne, a w organizmie znajduje się bardzo duża ilość tkanki tłuszczowej – mimo stosunkowo niskiej wagi. Ten typ sylwetki charakteryzuje się także wiotką i zwisającą skórą, małą ilością tkanki mięśniowej oraz brakiem wyraźnie zarysowanych mięśni. Co więcej, u osób borykających się z sylwetką skinny fat, tłuszcz odkłada się przede wszystkim w miejscach, z których trudno jest się go pozbyć, czyli w pośladkach, boczkach oraz brzuchu. Z pewnością macie w otoczeniu taką osobę lub być może sami nią jesteście – pozornie szczupli, a w istocie posiadający mało estetyczne i wiotkie ciało. Posiadanie tego typu sylwetki nie jest jednak przypisane raz na zawsze, a pozbycie się jej i wypracowanie pięknego ciała jest możliwe – i warto to dla siebie zrobić.

Główną przyczyną powstawania sylwetki typu skinny fat są najczęściej błędy w procesie odchudzania, czyli kiepska, niezdrowa dieta i niesprawdzone suplementy. Dochodzi wówczas do zaburzenia proporcji pomiędzy tkanką tłuszczową a tkanką mięśniową, mimo utraty wagi widocznej na wadze. Dlatego, jeśli chcecie się skutecznie i zdrowo odchudzić, warto sięgnąć po sprawdzone i dedykowane suplementy diety oraz polecane spalacze tłuszczu pozyskane z pewnego źródła.

Jedną z przyczyn powstawania sylwetki typu skinny fat jest nieodpowiednie odżywianie się i zaniechanie aktywności fizycznej lub nieumiejętne rozplanowanie i przeprowadzanie treningów. Dla osiągnięcia efektu wysportowanego i wyrzeźbionego ciała, najlepszym sposobem jest ograniczenie węglowodanów dostarczanych z pożywieniem i zastąpienie ich białkiem, np. w formie odżywek białkowych dla sportowców. Na początkowym etapie walki o piękną sylwetkę warto zastosować aktywność fizyczną i ćwiczenia angażujące i skupiające się na wszystkich grupach mięśniowych, a dopiero w późniejszym czasie włączyć do planu treningowego ćwiczenia interwałowe i aerobowe. Regularne treningi powinny przede wszystkim uwzględniać ćwiczenia wytrzymałościowe, czyli inaczej ćwiczenia cardio lub tlenowe. Umożliwiają one nie tylko utratę zbędnej tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim poprawiają ogólną kondycję i pracę całego organizmu. Warto jednak pamiętać o tym, by z czasem włączyć do codziennego treningu także ćwiczenia siłowe, bowiem sama utrata masy ciała bez rozwijania poszczególnych grup mięśniowych może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego – wiszącą, mało elastyczną i jędrną skórę. Dobrym rozwiązaniem jest zatem wprowadzenie jako pierwszej aktywności ćwiczeń kalistenicznych, czyli wykorzystujących własną masę ćwiczącego, a następnie dodatnie dodatkowego obciążenia np. w postaci dedykowanych obciążników na kostki i nadgarstki lub kamizelek obciążeniowych. Warto pamiętać, że na początek wystarczą 3 sesje treningowe w tygodniu, jedna wraz ze wzrostem kondycji należy zwiększyć ilość oraz intensywność treningów.

Istotną kwestią walce z sylwetką typu skinny fakt jest także utrzymywanie dobrze zbilansowanej i zróżnicowanej diety, w szczególności takiej o niskim indeksie glikemicznym. Należy również pamiętać o zachowaniu w diecie odpowiedniej ilości białka oraz dużej ilości świeżych warzyw i owoców. Jedną z przyczyn tworzenia się sylwetki typu skinny fakt jest także niedostateczna ilość snu, dlatego warto zadbać także i o ten aspekt i zagwarantować sobie ok. 7-8 godzin na zdrowy i regenerujący sen.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel