2019-10-03

Trening na trampolinie

Jumping fitness, czyli trening na trampolinie dla dorosłych zyskuje coraz większe grono zwolenników. Jeszcze kilka lat temu, nikt nie brał tej dyscypliny na poważnie do czasu, aż okazało się, że skoki na trampolinie treningowej to pełnowartościowy i kompleksowy trening, który pozwala skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej, zwiększyć wydolność organizmu i poprawić jego funkcjonowanie. Z powodzeniem może zastąpić zarówno orbitrek, jak i rower treningowy, dlatego jeśli lubisz ćwiczyć w domu i masz dość nudnych i statycznych ćwiczeń – trampolina treningowa jest sprzętem właśnie dla Ciebie.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że podskoki na trampolinie poza dobrą zabawą nie dostarczają organizmowi żadnego wysiłku. Tymczasem już godzinny trening to nawet 800 kcal mniej i naładowanie endorfinami na cały dzień. Badania wykazały, że skakanie na trampolinie jest 10 razy skuteczniejsze niż trening biegowy i pozwala spalić o 20% więcej kilokalorii. Nie bez znaczenia jest także fakt, że skakać na trampolinie treningowej może każdy – nawet osoby starsze i z kontuzjami. Specjalnie zaprojektowana konstrukcja trampoliny do jumping fitness pozwala na skuteczny trening całego ciała i całkowite bezpieczeństwo.

Sukces jumping fitnessu polega na nieustannej zmianie grawitacji, przez co w ruch zaangażowane są praktycznie wszystkie partie mięśniowe. Jednak, żeby nie było za prosto, warto wiedzieć, że jumping fitness to nie byle jakie podskoki – to specjalnie opracowany system ćwiczeń, wykorzystujący ćwiczenia zaczerpnięte z kilkunastu różnych dyscyplin sportowych. Najczęściej wykorzystywane i najbardziej efektywne są modyfikacje i wariacje polegające na łączeniu ćwiczeń wykorzystywanych przy tradycyjnym aerobiku, biegu w miejscu oraz zmiany tempa skoków. Regularny trening jumping fitness doskonale wpływa nie tylko na szybką i skuteczną utratę zbędnej tkanki tłuszczowej, ale zapewnia także wysmuklenie i ujędrnienie sylwetki, dzięki polepszeniu pracy układu krwionośnego, co przekłada się na lepsze ukrwienie całego ciała i wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych. Osoby intensywnie odchudzające się często mimo utraty wagi, mają problem z jędrnością skóry a ich mięśnie mimo wysiłków pozostają słabe. Tymczasem, dzięki holistycznemu wpływowi treningu na trampolinie na organizm, poprawia się jego ogólny stan – od skóry, przez mięśnie, po wydolność. Z kolei lepsza kondycja to lepsza sprawności i niezła podstawa to próbowania swoich sił w bardziej wymagających dyscyplinach. Jeśli zawsze marzyliście o przebiegnięciu maratonu to jumping fitness da Wam doskonałe przygotowanie kondycyjne i wytrzymałościowe. Jeśli powyższe argumenty nie są dla Was wystarczające, mamy w zanadrzu jeszcze jeden – trampoliny i trening jumping fitness wykorzystywany jest przez astronautów NASA jako sposób na przygotowania ciała do dłuższego przebywania w stanie nieważkości. Naukowcy z NASA odkryli bowiem, że trening na trampolinie jest aż o 68% bardziej skuteczny, niż tradycyjne ćwiczenia wykonywane na standardowych przyrządach fitness.

Chociaż wciąż najbardziej popularne są zorganizowane zajęcia z jumping fitness prowadzone w klubach, to coraz więcej osób decyduje się na zakup własnej trampoliny i ćwiczenie w domu. Taki sprzęt nie jest duży i nie zajmuje dużo miejsca, a korzyści płynące z możliwości ćwiczenia w zaciszu własnego domu to przede wszystkim brak konieczności wychodzenia na siłownię i ćwiczenie o dowolnej porze dnia (lub nocy). Trampolina przeznaczona do jumping fitness posiada specjalną rączkę, która umożliwia większą ilość ćwiczeń i kombinacji. Rączka jest także przydatna w przypadku początkujących, dla których zachowanie równowagi może na początku stanowić problemem. Dobre trampoliny przeznaczone do jumping fitness powinny cechować się wytrzymałymi, solidnymi sprężynami i stalową ramę, która zapewni całej konstrukcji odpowiednią sztywność. Dzięki temu trampolina będzie odporna na intensywne użytkowanie i nie ulegnie szybko zniszczeniu. Istotne jest także to, że solidne sprężyny zapewnią dobrą amortyzację, co jest konieczne w przypadku sportu opartego głównie na wykonywaniu podskoków. Warto także zwrócić uwagę na to, jak przymocowane i wykończone są sprężyny – dobre jakościowo trampoliny posiadają dodatkowe wzmocnienia i obszycia, która gwarantują wytrzymałość i bezpieczeństwo. Dobra trampolina do jumping fitness to sprzęt na lata i gwarantujemy, że jeśli złapiecie trampolinowego bakcyla, już nigdy nie wrócicie do tradycyjnych przyrządów fitness.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel