2018-04-03

Uchwyty do pompek – do czego właściwie służą?

Klasyczne pompki to jednocześnie najprostsze, najpopularniejsze i najbardziej wszechstronne ćwiczenie na świecie. Przy jego wykonywaniu pracują nie tylko wszystkie mięśnie klatki piersiowej, ale także barki, ramiona i plecy. Ale to nie wszystko. Porządny wycisk dostają także mięśnie brzucha pośladki oraz uda. To często ćwiczenie od których zaczynają swój trening zarówno początkujący, jaki i zaawansowani sportowcy, bo jego wszechstronność pozwala na wzmocnienie wielu partii jednocześnie.  Dodatkową zaletą robienia pompek jest także fakt, że niezależnie od tego czy Twoim celem jest zwiększenie siły, zmniejszenie obwodu brzucha czy zbudowanie imponującej klaty – wszystko to możesz osiągnąć za pomocą tego jednego prostego ćwiczenia. Poza tym liczy się także fakt, że możesz to robić w zaciszu własnego domu, bez konieczności kupowania karnetu, dojazdów i całej otoczki związanej z ćwiczeniami na siłowni.

Pompki mają jednak jeden zasadniczy minus – są po prostu okropnie nudne. Poza tym, po pewnym czasie organizm i mięśnie przyzwyczajają się do nich – tak dzieje się z każdym ćwiczeniem jeśli nie zmieniamy techniki czy obciążenia. Na szczęście mamy sposób i na to – wiemy jak sprawić, by zwykłe pompki nie tylko stały się nieco ciekawsze, ale także jak zwiększyć ich skuteczność za pomocą kilku prostego uchwytu do pompek.

Te proste w formie i niewielkie urządzenia jakimi są uchwyty do pompek pozwalają na wykonywanie bardziej głębokich pompek i zwiększają ogólny zakres ruchu. Dzięki temu angażują mięsnie w większym stopniu niż w przypadku klasycznej pozycji. Większa stymulacja mięśni to lepsze rezultaty, a nawet niewielkie urozmaicenie treningu to sposób na uniknięcie rutyny i znużenia ćwiczeniami. Warto pamiętać, że już sam sposób rozstawienia uchwytów do pompek pozwala na modyfikowanie ćwiczenia bez większego wysiłku. Przykładowo ustawiając uchwyty do pompek bliżej siebie, wymuszamy pozycję, która silnie angażuje do pracy tricepsy, dodatkowo wzmacniając wytrzymałość i siłę. Szerokie rozstawienie uchwytów do pompek pozwala z kolei na intensywny trening obejmujący głównie mięśnie klatki piersiowej i górnej partii pleców. Uchwyty do pompek można wykorzystać także jako swoisty odważnik. Mimo swojej stosunkowo niewielkiej wagi, podczas wykonywania ćwiczenia, stawiają opór, a dodatkowo wykorzystują niestabilność. Podpierając się na jednej ręce musisz zsynchronizować ramiona, barki i brzuch by utrzymać stałą pozycję. Taki wariant zwykłych pompek pozwala na wzmocnienie i powiększenie pleców i klatki piersiowej, a efekty możesz zobaczyć już po kilku treningach. Uchwyty na pompki pozwalają również na modyfikację w zakresie sposobu trzymania. Tzw. pompki w podchwycie polegają w główniej mierze na tym, że stawiasz uchwyty do pompek w odwrotnej niż zawsze pozycji i łapiesz je „od spodu”. Dzięki takiej modyfikacji najwięcej ciężaru spada podczas ćwiczeń na bicepsy i klatę – a to pozwoli Ci zbudować imponującą muskulaturę w sam raz na nadchodzący sezon. Niezależnie od tego jaki jest cel Twoich treningów, musisz wiedzieć, że pompki, zwłaszcza z wykorzystaniem uchwytów, zdecydowanie mogą Ci pomóc ten cel osiągnąć. Internet pełen jest wskazówek co do tego, w jaki sposób wykorzystać uchwyty by maksymalnie zwiększyć skuteczność, intensywność i efektywność ćwiczeń. Ważne jednak, by decydując się na zakup uchwytów do pompek, korzystać ze sprawdzonych sklepów i producentów, dzięki czemu trening będzie bezpieczny i poprawny technicznie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel