2018-01-05

Wybieramy rower treningowy

Pozostając w temacie domowej siłowni, warto przyjrzeć się urządzeniu, które plasuje się na pierwszym miejscu najchętniej kupowanych w kategorii fitness i w zasadzie mogłoby być jej jedynym elementem. Mowa o rowerze treningowym, potocznie zwanym tez stacjonarnym, który swego czasu znajdował się na honorowym miejscu w salonie w każdym szanującym się polskim domu. Wprawdzie wraz z nadejściem ery fitness i wyrastaniem jak grzyby po deszczu salonów i siłowni, sława rowerów treningowych nieco zmalała, jednak od kilku lat przeżywają one prawdziwy renesans. Jeśli stoisz przed wyborem roweru dla siebie, dobrze trafiłeś!

Podstawowym kryterium według którego klasyfikuje się rowery treningowe jest ich budowa i postawa, jaką podczas treningu przyjmuje osoba na nich ćwicząca. Pod tym kątem rowery treningowe dzieli się na:

Rower pionowy - to zdecydowanie najpopularniejszy oraz najchętniej kupowany model. Jazda na nim jest tez najbardziej zbliżona do tej na tradycyjnym rowerze, ponieważ podczas treningu przyjmuje się postawę wyprostowaną lub nieznacznie pochyloną. Ten typ roweru doskonale nadaje się do wzmocnienia mięśni ud, pośladków i brzucha, pozwala też na ogólne poprawienie kondycji i wytrzymałości. Parametry i możliwości ustawienia tego typu rowerów stacjonarnych pozwalają na relaksujący trening w spokojnym tempie przed telewizorem, albo na porządny wycisk.

Rower poziomy - treningowe rowery poziome to doskonała propozycja dla osób, które mają problemy z kręgosłupem, a nie chcą rezygnować z aktywności fizycznej. W przeciwieństwie do rowerów pionowych, tutaj pozycja jest dużo bardziej ergonomiczna, dzięki czemu stawy, kręgi i więzadła nie zostają przeciążone, a dolegliwości nie pogłębiają się. Zasadniczymi plusami treningowego roweru poziomowego jest także fakt, że siodełko ma oparcie, a pedały wysunięte są maksymalnie do przodu, co pozwala na maksimum komfortu i odciążenie kręgosłupa. Poziomy rower treningowy to także propozycja dla osób, które mają znaczną nadwagę lub na zwykłym pionowym rowerze jest im po prostu niewygodnie. Niemal pozioma pozycja podczas treningu ma korzystny wpływ na wzmocnienie mięśni brzucha, więc można powiedzieć, że jest to jeden z najbardziej uniwersalnych i bezpiecznych rodzajów rowerów stacjonarnych.

Rower spinningowy - ten typ roweru treningowego to propozycja dla osób, którym niestraszny jest pot, krew i łzy. Służy do wykonywania bardzo intensywnych treningów, w mocno wychylonej do przodu pozycji. Rower spinningowy to mocno podrasowany rower pionowy, którego parametry pozwalają na jazdę zbliżoną do takiej na rowerze wyczynowym czy szosowym. Przeznaczony jest głównie dla profesjonalistów, zawodowych sportowców i osób mocno zaawansowanych w treningach.

Innym kryterium klasyfikującym rowery treningowe jest rodzaj wytwarzanego oporu. Przeglądając oferty sklepów lub portali aukcyjnych z pewnością rzuciły Ci się w oczy nazwy takie jak: mechaniczny, magnetyczny itp. Te określenia dotyczą mechanizmu hamowania, który został zastosowany w rowerze treningowym. Najprostszy i najtańszy jest mechanizm mechaniczny, któremu opór zapewnia zwykła taśma. Budowa całej konstrukcji jest prosta i nieskomplikowana, dzięki czemu ewentualna naprawa nie będzie ani droga, ani tym bardziej długotrwała. Plusem rowerów mechanicznych jest także stosunkowo niska waga, co sprawia, że z łatwością można je przenosić.

Rowery treningowe wyposażone w hamulec magnetyczny są zdecydowanie droższe i cięższe od tych z hamulcem mechanicznym, jednak zdaniem użytkowników są też nieporównywalnie bardziej komfortowe w użytkowaniu. Podstawowym plusem jest przede wszystkim bardzo cicha praca urządzenia, szeroki zakres regulacji oporu, często do wartości niedostępnych dla rowerów z oporem mechanicznym.

Zakup roweru treningowego jest doskonałym pomysłem nie tylko dla osób, które chcą wyposażyć swoją siłownię, ale także jako sprzęt do aktywności fizycznej, z którego może korzystać każdy domownik. Wybierając rower o szerokim zakresie regulacji i wysokich parametrach będziesz w stanie nie tylko możliwość różnicowania własnych treningów tak by zwiększać poziom i uniknąć rutyny, ale także pozwoli na korzystanie z niego innym domownikom, nawet o skrajnie różnych preferencjach.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel