Wzbogać domowy trening o skakankę i daj się zaskoczyć efektom

2021-05-04
 

Stara, poczciwa skakanka… zaraz po gumie do skakania i piłce do zbijaka, nieodłączny atrybut wielu godzin spędzanych na podwórku. U większości ludzi kontakt ze skakanką kończy się po przekroczeniu słusznego wieku 10 lat, a sam przedmiot staje się tylko reliktem z beztroskich czasów dzieciństwa albo migawką z filmów o bokserach.

Tymczasem skakanka to przede wszystkim najbardziej kompaktowy sprzęt sportowy, jaki można sobie tylko wyobrazić. Bez problemu zmieści się w kieszeni bluzy czy spodni, a z jej pomocą będziesz mógł wykonać kompletny trening, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Niewiarygodne? Oto kilka skakankowych faktów, o których z pewnością nie mieliście pojęcia.  

Niepozorna skakanka to sprzęt, który może w kilka minut wycisnąć z Ciebie siódme poty. Nie bez powodu bokserzy czy crossfitowcy używają jej do poprawy koordynacji ruchowej i kondycji. Już 10 minutowy trening sprawi, że znacznie poprawisz wygląd swoje ciała i zwiększysz wydolność. Skakanie na skakance jest doskonałym treningiem kardio, dzięki któremu nie tylko spalisz kalorie ale także wymodelujesz ciało. Podczas krótkich podskoków pracują wszystkie mięśnie, zarówno dolnych, jak i górnych partii ciała. Trening ze skakanką wzmacnia też mięsnie brzucha – muszą ustabilizować tułów i pomóc w utrzymaniu równowagi. Co więcej, mimo, że ruch w tym typie treningu powinien wychodzić z nadgarstków, odpowiedni wycisk dostają również ramiona, których kiepska jędrność spędza sen z powiek zarówno kobietom jak i mężczyznom. Jeśli nie jesteś fanem biegania, skakanka jest sprzętem właśnie dla Ciebie – 5 minut treningu jest równoznaczne z przebiegnięciem 800 metrów. Dobra wiadomość dla wszystkich niecierpliwych – efekty działania treningów ze skakanką można zobaczyć już po dwóch tygodniach regularnego skakania! O taki wynik trudno w jakiejkolwiek innej dyscyplinie.

Kluczem do efektywnego treningu jest jednak odpowiednia skakanka. Zasadniczą rolę odgrywa jej długość, dostosowana indywidualnie do wzrostu. Sprawdzić to można w banalny sposób – jeśli staniesz na środku skakanki, jej końce nie powinny sięgać wyżej niż do pach. Początkowo może być Ci trudno osiągnąć nawet 10 minut, bo skakanie na skakance naprawdę potrafi zmęczyć. Nie przejmuj się też, jeśli uda Ci się wykonać jedynie kilka „czystych” skoków. Wszak od ostatniego razu, kiedy miałeś skakankę w ręce minęło ile lat? 15? 20? Zaczynaj od wolnego tempa i 2-3 minut oraz stopniowo z każdym dniem zwiększaj intensywność. Szybko zobaczysz, jak zwiększa się Twoja wydolność i z dnia na dzień możesz skakać dłużej, szybciej i lepiej.  
Pokaż więcej wpisów z Maj 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.44 / 5.00 2597 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-10-04
Wszystko w najlepszym porządku, dostawa może nie ekspresowa ale zgodna z informacją w trakcie kupna i zaakceptowana :)
2020-10-04
Obsługa spoko tylko dostawców maja kiepskich . Czad dostawy wydłużyli z 4 dni do 21dni
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel