2018-03-29

Zalety stosowania odzieży kompresyjnej podczas treningów.

Jeśli jeszcze nie słyszeliście o odzieży kompresyjnej lub ta nazwa obiła Wam się o uszy, ale nie do końca wiecie o co w tym wszystkim chodzi – spieszymy z wyjaśnieniem. Wiedza odnośnie do tego czym odzież kompresyjna właściwie jest, jakie ma zadania i jak jej się używa, pozwoli nie tylko zwiększyć efektywność i jakość treningu, ale przede wszystkim poprawić funkcjonowanie całego organizmu.

Odzież kompresyjna to nic innego jak odzież wykonana ze specjalnego, elastycznego materiału, którego zadaniem jest wywieranie odpowiedniego ucisku na powierzchnię ciała. Pierwotnie była szeroko stosowana w medycynie, zwłaszcza w przypadku chorób krążenia, takich jak niewydolność żylna czy wszelkiego rodzaju obrzęki. Szybko jednak okryto, że odzież kompresyjna może dawać doskonałe rezultaty w przypadku osób, które czynnie uprawiają sport i są aktywne fizycznie. W większości przypadków, ten rodzaj odzieży stosowany jest w przypadku osób ćwiczących na siłowni, jednak prawda jest taka, że z powodzeniem może z jej właściwości skorzystać każdy.

Zalety trenowania w odzieży kompresyjnej

Główną zaletą treningu z wykorzystaniem odzieży kompresyjnej jest zniwelowania zmęczenia i bólu mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym. Ze względu na swoje właściwości uciskowe odzież kompresyjna nie powoduje dyskomfortu podczas ćwiczeń, ale sprawia, że mikrourazy i przeciążenia mięśni doskonale się regenerują. Znawcy tematu twierdzą, że stosowanie tego typu odzieży podczas treningu i chwilę po nim pozwala na regenerację mięśni ze skutecznością porównywalną do lodowatych kąpieli w wodzie. Działanie odzieży kompresyjnej można z łatwością odczuć już podczas pierwszego treningu, a także po nim – ze względu na przyspieszone usuwanie kwasu mlekowego z mięśni, możesz ćwiczyć intensywniej bez obawy o późniejsze zakwasy. Na jakość treningu ma także wpływ fakt, że podczas stosowania odzieży kompresyjnej następuje poprawa ukrwienia mięśni, ich dotlenienie i odżywienie – a to konkretnie przenosi się na ich wydolność. Nie bez znaczenia jest także fakt, że dzięki stosowaniu odzieży kompresyjnej z łatwością poprawisz technikę ćwiczeń i dostymulujesz czucie głębokie – oba te czynniki mają wpływ nie tylko na jakoś treningu jako takiego, ale także pozwalają lepiej poczuć pracę poszczególnych mięśni i stawów. Dzięki temu będziesz mógł się skupić na doskonaleniu techniki i lepiej poznasz swoje ciało. Jeśli Twoim problemem jest drżenie mięśni przy dużym wysiłku, odzież kompresyjna jest także dla Ciebie. Dzięki uciskowi niweluje ona drżenie, poprawia wytrzymałość mięśni i pozwala w pełni skupić się na treningu.

Odzież kompresyjna – dla kogo?

Zarówno stosowanie odzieży kompresyjnej, jak i wybór jej poszczególnych elementów powinien być podyktowany osobistymi preferencjami i upodobaniami. Nie ma w zasadzie żadnych przeciwwskazań do tego, by zdrowe osoby trenowały z wykorzystaniem ucisku jaki daje ten typ odzieży. Co do dyscyplin sportowych, odzież kompresyjna sprawdzi się w treningach wytrzymałościowych i siłowych, ponieważ zwiększa siłę mięśniową, niweluje zmęczenie i osłabienie mięśni oraz nie ogranicza swobodnych ruchów. Doskonale będzie spisywać się także w czasie intensywnych treningów cardio, zapobiegając mikrourazom mięśni czy nadwyrężeniom, a także pozwalając na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Można ją stosować także podczas uprawiania joggingu czy nordic walkingu, niezależnie od tego czy jesteście wyczynowcami czy amatorami.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel