Nordic walking jest sportem dla Ciebie

2021-05-12

W czasach, kiedy moda na bycie fit ma się dobrze jak nigdy dotąd, presja by zejść z kanapy i wreszcie wziąć się za siebie jest naprawdę spora. Co jednak zrobić, kiedy z aktywnością fizyczną Ci nie po drodze, ale trochę wstyd niczego nie trenować, skoro wszyscy znajomi wrzucają na facebooka kolejne rekordy? Możesz się śmiać, ale idealnym sportem dla Ciebie może okazać się nornic walking, czyli popularne kijki.

Mogłoby się wydawać, że to dyscyplina zdominowana przez osoby 50+, ale uwierz mi, wiek tu nie ma żadnego znaczenia. Co więcej, po przeczytaniu tego tekstu sam pobiegniesz do sklepu po swoją parę kijków i zaczniesz opracowywać trasę. Dlaczego?

Przede wszystkim nordic walking to idealne rozwiązanie dylematu: jak się nie narobić i widzieć efekty. Już sam fakt, że maszerujesz sprawia, że spalasz kalorie. Dokładając do tego ruchy rąk możesz zwiększyć spalanie o 30%. 30%! Przecież nawet tego nie poczujesz! Nie wspominając zresztą o tym, że usprawniasz działanie układu oddechowego i krwionośnego, przyczyniasz się do polepszenia ciśnienia tętniczego, wzmacniasz mięśnie kręgosłupa na całym jego odcinku. Potrzebujesz większej zachęty? Proszę bardzo. Godzina nordic walking to utrata ok. 400 kcal, ogromny wyrzut endorfin i profilaktyka osteoporozy. Dodatkowo to fantastyczny sposób na odstresowanie po ciężkim dniu. Wkurza Cię szef? Zamiast siedzieć na sofie i ładować w siebie słodycze, chwyć za kijki i ruszaj w drogę.

Ponieważ ta dyscyplina bazuje na naturalnym ruchu, nie musisz się specjalnie wysilać ani prowadzić wieloetapowych przygotowań. Jednak, nie osiągniesz pełni wyników, bez odpowiedniej techniki chodzenia. Niestety, nawet nordic walking ma swoje zasady, dlatego przedstawimy Ci w skrócie, jak prawidłowo uprawiać tę dyscyplinę. Dobrą opcją jest też dołączenie do grupy „kijkowców”, którzy grasują gdzieś po okolicznym parku. Z pewnością nie będziesz miał problemów z ich znalezieniem. Jeśli jesteś samotnym wilkiem i wolisz nauczyć się wszystkiego sam, oto kilka zasad, których musisz przestrzegać, aby wycisnąć z tego sportu maksimum.

Podstawą, która szybko wejdzie Ci w nawyk, ale początkowo będziesz musiał jej bardzo pilnować jest długi i dynamiczny krok. Najlepiej byłoby jeśli ten etap wyćwiczysz chodząc bez kijków. Musisz skupić się na tym, żeby utrzymać wyprostowaną sylwetkę i stawiać długi krok, zaczynając od pięty. Kiedy odpowiednio go opanujesz, pora na krok drugi – zacznij marsz, wykorzystując to, czego się nauczyłeś poprzednim razem, jednak kijki ciągnij za sobą. Po 500 metrach dołącz delikatne wymachy ramion, jednak nie trzymaj kurczowo kijków. Niech podążają płynnie za ruchem Twoich ramion.

Ostatni etap, który jest już w zasadzie początkiem właściwego treningu, to nauka efektywnego odpychania się. Chwyć mocno kijek i wbij go w podłoże, mniej więcej w połowie długości Twojego kroku. Następnie pozwól by wyprostowana ręka przeszła przez linię biodra do tyłu i odepchnij się od podłoża. Przenieś kij do przodu, wyciągając rękę nie wyżej niż do wysokości pępka. Koniec. Jeśli dotarłeś do tego etapu, możesz być z siebie dumny. Jedyne co musisz robić  to chodzić na spacery i cieszyć się z uzyskanych rezultatów.  

KIJE NORDIC-WALKING EXEL TRAINER OEB QR

https://static2.domenasportowa.pl/pol_pl_Kije-Nordic-Walking-Exel-Trainer-OEB-QR-230611_1.jpg    

Pokrowiec LEKI trekking

https://static2.domenasportowa.pl/pol_pl_Pokrowiec-LEKI-trekking-124234_1.jpg  

KIJE TREKKINGOWE ROCKLAND RAPID ALU

https://static1.domenasportowa.pl/pol_pl_Kije-trekkingowe-Rockland-Rapid-Alu-230106_1.jpg  

RĘKAWICZKI DO KIJKÓW GABEL ERGO LITE

https://static3.domenasportowa.pl/pol_pl_Rekawiczki-do-kijkow-Gabel-Ergo-Lite-253774_1.jpg
Pokaż więcej wpisów z Maj 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.44 / 5.00 2110 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-12-12
Polecam
2020-12-12
Super
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel