Wsporniki kierownicy

Nieważne czy jeździsz rowerem na co dzień, czy tylko okazjonalnie, na pewno wiesz jak wygląda jego kierownica. A czy wiesz z czego się składa? Wspornik kierownicy rowerowej, to element, bez którego cały pojazd nie mógłby istnieć. Określany często także jako mostek kierownicy rowerowej, pełni bardzo istotną funkcję - scala kierownicę z widelcem. Wydawać by się to mogło banalne, aczkolwiek bez niego pojazd mógłby być jedynie monocyklem... To właśnie mostki rowerowe sprawiają, że jednośladem można sterować za pomocą kierownicy! Skoro część ta jest tak ważna - na co zależy zwrócić uwagę przy zakupie?

 

Wybierając wspornik kierownicy roweru nie powinniśmy sugerować się jedynie jego ceną. Jak wiadomo nie zawsze idzie ona w parze z jakością... Tylko dobrej renomy mostki do roweru sprawią, ze w trakcie jazdy poczujemy się pewnie. W związku z dużym ich zapotrzebowaniem, na rynku obecnych jest kilka różnych typów tego urządzenia. Ze względu na zastosowany przy ich produkcji design, możemy wyróżnić:

  • Wspornik kierownicy typu ahead - stosowane głównie w szybkich rowerach szosowych oraz tych, narażonych na jazdę po trudnym terenie - wyczynowych, półwyczynowych i MTB.
  • Mostki rowerowe klasyczne - umożliwiają regulację wysokości kierownicy oraz wymagają krótszego widelca, co niewątpliwie jest ich ogromną zaletą. Używane są głównie w rowerach miejskich, trekkingowych oraz turystycznych.
  • Zintegrowany wspornik kierownicy - uniwersalny ze względu na to, że w tym przypadku mostek do roweru może być przyłączony na dwa sposoby, bezpośrednio do widelca lub kierownicy. Wybór należy do właściciela jednośladu.

 

 

Mostki do kierownicy rowerowej można podzielić także ze względu na ich przeznaczenie. Tak jak wspomniano wyżej, wspornik rowerowy musi być dostosowany do sposobu w jaki pojazd ten eksploatujemy. Niezwykle ważne jest również z jakiego materiału mostek kierownicy w rowerze został wyprodukowany. Wykonany ze słabego tworzywa, może szybko ulec zniszczeniu, a nawet stać się powodem poważnego wypadku drogowego. Dlatego zaleca się wybór jedynie tych, które stworzono z najwyższej jakości metali lub stopów. Wskazane jest wybierać takie, które są odporne na działanie wody - słabej jakości metal bardzo szybko może ulec korozji i pokryć się śladami rdzy. A tego powinien bać się każdy posiadacz roweru.

 

Warto przy wyborze kierować się przede wszystkim opiniami ekspertów z branży rowerowej. Wśród nich, dużą popularnością cieszą się mostki rowerowe produkowane ze stopów metalu, aluminium, tytanu a nawet i włókna węglowego. Poszczególne materiały mają znaczenie na wagę wspornika, ale biorąc pod uwagę zalety takie jak: amortyzacja wstrząsów, czy wysoka odporność na uszkodzenia - jest to sprawa drugiego rzędu.

 

Na sam koniec warto jeszcze zadać pytanie, który z mostków jest lepszy - dłuższy czy krótszy? W dużej mierze zależy to jedynie od indywidualnych potrzeb osoby jeżdżącej na rowerze. Im wspornik kierownicy jest dłuższy, tym lepiej wpływa to na aerodynamikę naszego ciała. Natomiast im krótszy - tym bardziej ciężar ciała przenosi się automatycznie do tyłu. Jest to więc uwarunkowane jedynie naszymi oczekiwaniami co roweru.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel